İstanbul’da Adalar Gezisi

Paylaş

İstanbul oldukça kadar kalabalık şehir bir şehir bildiğiniz gibi. Bu yüzden şehir içini dolaşmak boğucu olabiliyor. Bu nedenle bu sefer ki İstanbul gezimizi deniz ağırlıklı planladık.

istanbul

Yine de İstanbul’a gidip te alışveriş yapmadan dönmeden olmazdı, o yüzden Eminönü’ne uğradık. Burası giyimden baharata kadar çeşitli ürünün bol seçeneklerle turistlere sunulduğu bir yer. İnsanların kapış kapış aldığına bakmayın, fiyatlar ucuz değil Türkiye normallerinde. Eğer akşam giderseniz fiyatlar biraz düşüyor. Çünkü vergi vermeyen seyyar esnaf piyasaya giriyor. Ürünlerin çeşitliliği kendini aldırtıyor. Ne ararsan var türünden bir Pazar burası. Memleketinizdeki fiyatları biliyorsanız ucuza güzel şeyler alabilirsiniz.

eminönü

Alışveriş bittikten sonra İstanbul’u denizden dolaşmak üzere vapura bindik. Bu vapur İstanbul’u en kısa sürede ve en güzel yerlerini görmemizi sağlayan bir vasıta. Ücreti sadece 12 tl. Görevli megafondan Türkçe ve İngilizce olarak yanından geçtiğimiz yerleri anlatıyor. Boğazın incisi köprüden Dolmabahçe sarayı başta olmak üzere bilimum saray ve yalılara kadar epey bir güzelliğin yanından geçiyoruz.

istanbul

Acıkınca Büyükşehir’in pidelerinden yiyoruz. Fiyat bedavaya yakın, lezzeti idare eder.

Vapur sakinleri boğazın güzelliklerine bakmaktan faltaşına dönmüş gözlerini bazen telefonlarına dikip selfi çekiyorlar. Bunların bir kısmı hemşehrileri dalgalarda boğulan veya bombalarla parçalanan Suriyeliler. Her yerde olduğu gibi gezi vapurunda da bunlara rastlayabilirsiniz. Bunlar biraz tuzu kuru kesim.

Eğer vapura binerseniz bir vapur klasiği olan martıya simit atma şölenine de tanıklık edebilirsiniz. Fazla yüz vermeyin şapkanızı kapıp gidebilirler.

Vapur yolculuğu yarım saat sürüyor, İstanbul’a doyamadan bindiğiniz yere geri dönüyorsunuz. Bu nedenle ertesi gün de adalar yolculuğuna çıkmaya karar veriyoruz. Adalar vapuru Kabataş’tan kalkıyor.

Kınalı Ada, Küçük Ada, Büyük Ada şeklinde dolaşıyoruz. Vapur her adada durup yolcu indiriyor. Biz inmek için Büyük Ada’yı tercih ettik. Vapur yolculuğu 45 dakikalı enfes bir deniz turuydu. Biraz da Büyük Adayı dolaşıyoruz. Her yer dondurmacı. Yeme içme yerleri oldukça kazık. Adada faytonları görmek mümkün 70 tl ye tur atabilirsiniz. İyi olan çoğu şeyin mutlaka kötü bir tarafı da vardır. Aynı gülün dikeni gibi. Adada fayton gezileri yapılmasının kötü tarafı da her tarafta at pisliği bulunması ve gayet kötü kokması. Ben adalı olsam faytoncuları adaya sokmazdım. Oh ne ala sen adanın nimetlerinden faydalan, pisliğini, kokunu da adalılar çeksin !

istanbul köprü

Dönüşte İDO’ya binip geri dönüyoruz. Ücret 6 tl. Netice de az bir zamanda İstanbul’un çoğu güzel yerini gezdik. Darısı sizin başınıza!

Bu yazı 1329 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir adet yorum var.

1. Cemal Develi dedi ki:

Adalardan bahsetmişsiniz ama hiç ada fotoğrafı yok.